Je třetí útok postavy považován za sekundární útok?

1

Hrám fiend totem barbar, takže dostane útok gore. Dostane také třetí útok na úrovni 11. Pokud použije tento gore útok jako svůj třetí útok, udělá tento útok ještě při svém bonusu základního útoku -5?

    
dané Grongnak 05.09.2016 18:26

2 odpovědi

3

Pravidla Univerzální monstrum Přírodní útoky

Creatures with natural attacks and attacks made with weapons can use both as part of a full attack action (although often a creature must forgo one natural attack for each weapon clutched in that limb, be it a claw, tentacle, or slam). Such creatures attack with their weapons normally but treat all of their available natural attacks as secondary attacks during that attack, regardless of the attack’s original type.

Nyní se říká, že jsou sekundární útoky , což znamená:

Secondary attacks are made using the creature’s base attack bonus –5 and add only 1/2 the creature’s Strength bonus on damage rolls. If a creature has only one natural attack, it is always made using the creature’s full base attack bonus and adds 1-1/2 times the creature’s Strength bonus on damage rolls.

Pokud provádíte pravidelné útoky (standardní akce nebo příležitostné útoky), můžete se rozhodnout útočit s vaší přirozenou zbraní na plný BAB bez trestů.

Ale pokud se rozhodnete použít plnohodnotnou akci (plné kolo), vaše zbraňové útoky použijí váš plný BAB plus další útoky z vysokých BAB (také známých jako iterativní útoky ), pak váš sekundární útok v BAB -5.

To znamená, že nemůže použít jeho extra útoky z vysokého BAB na jeho přirozené útoky.

Útoky z +11 a +6 BAB musí být z jeho zbraňových útoků nebo primárních přírodních útoků, nikdy sekundárních útoků, pokud se stane, že získáte 3 nebo více přírodních útoků.

Multiattack je monster feat, ale snižuje trest od -5 do -2 pro všechny sekundární útoky.

Marilith je dobrým příkladem statblock používajícího jak iterativní zbraňové útoky přirozené útoky na totéž plné útoky.

Melee +1 longsword +24/+19/+14/+9 (2d6+8/17–20), 5 +1 longswords +24 (2d6+4/17–20), tail slap +17 (2d6+3 plus grab) or 6 slams +22 (1d8+7), tail slap +17 (2d6+3 plus grab)

Nejprve mějte na paměti, že nepodniká jako sekundární útok na sekundární útok a má 6 zbraní a jednu zbraň. Nyní můžete vidět její možnosti útoku:

  • Jeden útok s dlouhým mečem nebo taškou při plném BAB;

Nebo

  • Čtyři iterativní útoky s dlouhým mečem;
  • Pět útoků s dlouhými meči ovládanými zbývajícími pěti zbraněmi;
  • Jediný útok s ocasem.

Nebo

  • Šest útoků slam (bez zbraní);
  • Jediný útok s ocasem.

Pojďme tomu použít na váš barbarský . Má +11 BAB a sekundární útok gore, takže jeho full-attack akce bude vypadat takto:

  • +11 Útok na zbraň
  • +6 Útok na zbraň
  • +1 Útok na zbraň
  • +6 Gore Attack
  • Nebo

  • +6 Gore Attack
  • +11 Útok na zbraň
  • +6 Útok na zbraň
  • +1 Útok na zbraň
  • Proč je jeho Gore prvním nebo posledním útokem místo druhého? Protože pravidla pro plný útok říkají:

    If you get multiple attacks because your base attack bonus is high enough, you must make the attacks in order from highest bonus to lowest.

    Takže všechny iterační útoky musí být provedeny v pořadí nejvyššího BAB k nejnižšímu BAB útoku, zatímco všechno ostatní si můžete do značné míry vybrat pořadí, které si přejete. Některé GM vám umožní používat je všechny v pořadí od nejvyšších po nejnižší (+ 11 / + 6 / + 6 / + 1), bez ohledu na jejich typ, ale jednoduše to usnadní matematiku.

    Tato odpověď o přirozených útocích vám může poskytnout další přehled na mechaniku přírodních zbraní.

        
    odpověděl 05.09.2016 19:41
    1

    Otázka nemůže být zodpovězena, protože nemůžete používat přirozené útoky s řetězcem útoku BAB.

    Jednoduše nemůžete použít svůj přírodní útok gore s prvním, druhým, třetím nebo jakýmkoli útokem BAB.

    Nejjasnější rozhodnutí je v kapitole přírodní útoky v boji :

    Natural Attacks: [...] You do not receive additional natural attacks for a high base attack bonus. Instead, you receive additional attack rolls for multiple limb and body parts capable of making the attack [...]

    Pokud máte přístup k třetímu BAB útoku, můžete provést tři útoky s vyrobenou zbraní a poté provádět další útoky s vašimi přirozenými útoky (v tomto případě útokem gore). Ty přírodní útoky používané v kombinaci s útoky zbraní jsou vždy považovány za sekundární útoky (což je důvod pro sekundární a -5 poznámky v zvíře totem zuřivost).

    Chcete-li rozšířit vysvětlení o tom, jak fungují přírodní útoky, zkontrolujte " přirozené útoky fungují? ".

        
    odpověděl 09.09.2016 19:43

    Přečtěte si další otázky týkající se značek