Má kouzlo pomoci trvale zvyšovat průvodci HP pro nekromanci pomocí funkce Inured to Undeath?

23

Kouzlo pomoci zvyšuje vaši aktuální a maximální HP, ale pouze po dobu trvání kouzlo.

Nicméně, Průvodce nekromantské školy na 10. stupni Inured to Undeath (PHB, str. 119) říká:

your hit point maximum can't be reduced.

Znamená to, že znak s funkcí Inured to Undeath může zvýšit svůj maximální výkon HP natrvalo tím, že na ně bude uložen aid , protože nárůst z aid i když kouzlo přestane být aktivní?

Pokud tomu tak je, mohly by opakované aplikace aid přes více zásahů ratchet své HP vzhůru pokaždé a zvýšit jejich HP nekonečně?

    
dané KombatKingo 18.01.2018 13:35

4 odpovědi

30

PHB, str. 205

The effects of different spells add together while the durations of those spells overlap. The effects of the same spell cast multiple times don't combine, however.

Instead, the most potent effect-such as the highest bonus-from those castings applies while their durations overlap. For example, if two clerics cast bless on the same target, that character gains the spell's benefit only once; he or she doesn't get to roll two bonus dice.

RAW neříká, že kouzla nemohou stackovat, ale že efekty stejné kouzla nemohou stackovat.

Jako takový lze argumentovat tím, že od okamžiku, kdy se HP max nikdy nezměnilo, účinek kouzla pomoci nikdy nezmizel, čímž by se postava neoprávněná znovu zaměřila kouzlem, pokud to není s vyšším kouzlem úroveň; RAW uvádí, že cíl je ovlivněn silnějším účinkem kouzla. Dokonce i tehdy by dostali pouze vyšší bonus HP, ne oba.

Může se jednat o trvalý maximální nárůst HP, který však nemůže být opakován, takže nemusí být potřeba jej potlačit.

    
odpověděl 18.01.2018 13:55
20

"Pokus o Undeath" je ochrannou funkcí a ačkoli není výslovně uvedeno, mělo by to znamenat, že vaše maximální HP nemůže být snížena pod svou normální úroveň. Dalo by se také vysvětlit, že ztráta maximálního limitu HP od konce pomoci není snížení, ale ztráta přidání.

V obou případech posílená interpretace selže test zdravého rozumu. je velmi nepravděpodobné, že návrháři zamýšleli vytvořit nekonečné kombo pro zvýšení produktivity společnosti HP. Musíme tedy hledat nejpravděpodobnější význam z písemného pravidla.

    
odpověděl 18.01.2018 15:51
0

Znamená to, že znak s inured to undeath může trvale zvýšit maximální HP? Ano

Pokusil se Undeath

Beginning at 10th level, you have resistance to necrotic damage, and your hit point maximum can't be reduced.

RAW, zdá se, že po dosažení maximálního zvýšení maximálního zásahu aid toto zvýšení zůstane i po ukončení samotného kouzla.

Mohl by postava postavit více kouzů pomoci, aby zvýšila svoji HP nekonečně? Ne

Podle PHB:

The effects of different spells add together while the durations of those spells overlap. The effects of the same spell cast multiple times don't combine, however.

Všimněte si důrazu na účinky kouzla, nikoli na samotné kouzlo. Postava stále těží z účinků pomoci , a proto nemůže mít prospěch podruhé.

    
odpověděl 19.01.2018 17:29
-6

Pokusil se Undeath

Beginning at 10th level, you have resistance to necrotic damage, and your hit point maximum can't be reduced. You have spent so much time dealing with undead and the forces that animate them that you have become inured to some of their worst effects.

Zatímco výrazy "odolnost proti nekrotickému poškození" a "vaše maximum zásahu nelze snížit" jsou odlišné, celý odstavec lze použít k tvrzení, že vaše HP nemůže být omezeno pouze na necrotické efekty. Druhý řádek to potvrzuje tím, že mluvíte o tom, že vaše postava je přivedena k nejhorším účinkům, které mají nemrtví. Pokud vezmete jen řádek, "vaše maximální hit nelze snížit", pak ani s tím, že vaše ústavní skóre bude sníženo, by se nezhoršily body zásahu.

A pomoc je zrušením kouzla, takže by nepodléhalo tomu, aby HP neztratil nekrotické efekty.

Myslel jsem, že to byla dobrá odpověď, ale uvidíte, že opravdu to, co říkám, je, že GM může jinak řídit, což je vlastně pravidlo 0, takže nic neříkáme. Ačkoli odpověď již byla zveřejněna, tak to zanechá.

    
odpověděl 18.01.2018 15:29

Přečtěte si další otázky týkající se značek