Má ohromující trvání stack?

3

Poslední návštěva strany byla konfrontována s kladivkem, který má poněkud ničivý zvukový útok, který může omráčit 1d4 kol a zabývá se 4d6 dmg. Moje otázka zní takto:

Pokud kladívka ukradne někoho, kdo se zabývá X poškozením a ohromí je na X kolách, a poté použije na ně sonický výbuch podruhé kolo po tom:

A. Musíte učinit druhé uložení a stohovat další ohromující trvání s trváním první omráčení

B. Musíte učinit druhé uložení, ale trvání se stává pouze nejdelší ze dvou nezávisle prodloužených trvání

c. Udělejte další uložení a pokud se nepodaří, proveďte škody, ale ignorujte další omráčení

    
dané Critical Crafting 20.09.2017 15:35

3 odpovědi

7

Ne, nehromadí se, překrývají se.

Stacking Effects

Spells that provide bonuses or penalties on attack rolls, damage rolls, saving throws, and other attributes usually do not stack with themselves. More generally, two bonuses of the same type don’t stack even if they come from different spells (or from effects other than spells; see Bonus Types, above).

( Kombinace kouzelných efektů )

Takže tyto omráčení by se stohovaly pouze tehdy, kdyby výslovně obsahovaly pravidlo, které říká, že dělají. Výchozí hodnota je, že tomu tak není.

Místo toho

One Effect Makes Another Irrelevant

Sometimes, one spell can render a later spell irrelevant. Both spells are still active, but one has rendered the other useless in some fashion.

( Kombinace kouzelných efektů )

V tomto případě je jedna nebo druhá omráčení irelevantní, protože druhá má delší trvání. Nemůžete být "dvojité ohromeni", takže ten s kratším trváním nemá žádný význam.

Pokud by však efekt měl rozptýlit, řekněme, jeden účinek z cíle a odstraní dlouhodobější omračující účinek, druhý efekt stunu s kratší dobou trvání zůstal a cíl by byl stále omráčen (ale za poněkud méně času ).

Řekněme například, že kladiva napadá Alice a omráčí ji za 2 kola. V dalším kole (1 kolo zbývající na této omráčení) ji znovu napadne a ohromí ji za 4 kola. Ona nyní podléhá dvěma omračujícím účinkům: jedna s trvajícím 1 cyklem a druhá s trvajícím 4 cykly. Vzhledem k tomu, že omračování je podmínkou úplně nebo vůbec, je prostě omráčena, ne okouzlená nebo cokoli jiného, a zůstane tak dlouho, dokud alespoň jeden z těchto efektů zůstane na ní.

Nicméně její přítel Bob vrhá oblast rozptýlit kouzlo a rozptýlí čtyřkolovou omračování. 1 Nyní má pouze omráčení s jedním kolem. Ona bude ohromena jen o jedno kolo víc, místo 4.

  • Předpokládám, že je to magický efekt, který může být rozptýlen, což nemusí být pravda. Předstírat, že je to pro účely tohoto příkladu. Všimněte si, že pokud dostaneme hypertextuální , pravidla pro efekty stohování výslovně odkazují na kouzla . Obecný konsenzus spočívá v tom, že pro většinu efektů platí spíše široce pro většinu efektů, nikoliv pouze pro kouzla, ale jak napsáno, neexistují opravdu žádná pravidla pro ukládání efektů bez kouzla (což je důvod, proč většina lidí používá pravidla kouzla).
  • odpověděl 20.09.2017 16:49
    2

    Doba trvání se nezhromažďuje, ale překrývá se

    Když je bytost vystaveno více účinkům s trváním, obecné pravidlo, které se nachází na PHB p171-172 *, je to, že všechny platí jako normální. Numerické modifikátory mohou stackovat (pokud pocházejí z různých zdrojů), ale jinak to dělají přesně tak, jak říkají.

    První aplikace dává cíl za dobu trvání ohromeného stavu. Druhý také dává cíl na dobu ohrožení. Zatímco každá aplikace trvá, cíl je omráčený a konec jeden nevyhnutelně ukončí druhý (to je většinou důležité pro rozptýlené kouzla).

    Cíl může mít pouze ohromený stav - je to buď omráčené, nebo ne - takže když jeden z nich trvá, cíl nemůže podniknout akce, trvá -2 až AC a ztratí svůj bonus Dex na AC.

    (Toto bude efektivně stejné jako u možnosti B, pokud někdo nemá schopnost, která odstraní jeden, ale ne všechny, efekty, které omráčí stvoření).

    * = Stacking efekty . Bohužel je to jen výslovně uvedeno pro magické účinky. Neexistuje žádná explicitní podpora pravidel pro opětovné uplatnění mimořádných schopností.

    Nicméně, zatímco je těžké prokázat negativní, pravidla nikdy nezmiňují oživování opakovaně aplikovaných efektů a jediné místo, kde jsou zmíněné efekty zmíněny, jasně uvádí, že se překrývají jako výše , ne stack. Kromě toho neexistuje žádný konflikt v pravidlech, kdy se efekty jednoduše aplikují samostatně přesně tak, jak je uvedeno, a trvají na jejich obvyklém trvání.

        
    odpověděl 20.09.2017 16:39
    1

    Řekl bych, že aktualizace, ale ne stacks
    Příklad:

    Kolo 1: sonický útok - lidé trpí škody a jsou ohromeni

    2. kolo: sonický útok

  • Proveďte každou osobu uložit

    a. Použijte příslušné škody

  • Pokud hráč nedokáže odolat omráčení

    a. Porovnejte trvání stunu se současným trváním omráčení. Pokud je doba trvání nového omráčení delší, použijte tuto dobu

    b Pokud byl přehrávač ohromen na 2 kola a nové trvání je 4 kola, přehrávač je nyní ohromen po dobu 4 kol.

    c. Pokud byl hráč ohromen po dobu 3 kol, a nové trvání je 1 kolo, nic se nezmění.

  • odpověděl 20.09.2017 16:05

    Přečtěte si další otázky týkající se značek